سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شمالی گفت: دستگاه شکافنده سلول‌های سرطانی به زودی در بیمارستان امام علی بجنورد آماده بهره برداری می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: دستگاه شتاب دهنده خطی با ۳۷ قطعه و و هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال خریداری شده که قرار است در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد نصب شود و به بیماران سرطانی نیازمند پرتو درمانی از خدمات این دستگاه بهره‌مند شوند.

جواد شاهین فر گفت: تا پیش از این یک دستگاه شتاب دهنده خطی در استان وجود داشت که پاسخگوی درمان بیماران خاص سرطانی از جمله سرطان‌های لگن، کبد و کیسه صفرا نیازمند پرتودرمانی و با وزن بالا نبود، اما با ورود و راه اندازی این دستگاه، دیگر شاهد مراجعه بیماران به مشهد نخواهیم بود.

او گفت:   با راه اندازی این دستگاه که یکی از بروزترین و فوق العاده‌ترین دستگاه‌های کشور است، گام بزرگی در جهت کاهش مشکلات و درد‌هایی در بافت‌های عمقی بیماران سرطانی استان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: همچنین دستگاه‌های جدید ام آی آر سی تی اسکن پیشرفته نیز با اعتباری افزون بر ۷۳۰ میلیارد ریال وارد استان شده است و در روز‌های آینده در بیمارستان‌های استان بهره‌برداری خواهد شد.

به گفته دکتر شاهین‌فر، اخیرا نیز ۱۳ دستگاه دیالیز برای بهبود ارائه خدمت به بیماران با پیگیری‌های مستمر به دانشگاه اختصاص و وارد استان شده که این دستگاه‌ها برای تجهیز، احداث و توسعه مراکز دیالیز در استان مورد استفاده قرار گرفت.

برچسب ها: علوم پزشکی ، دیالیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.